Helgresumé

Kan väl dra en liten helgresumé när man ändå är igång och tramsar.
En lätt kaosartad cykeltur slutade till slut med att jag och kollega Holmberg nådde fram till sporthallen för nära två timmars innebandylir.
Till vår stora glädje kunde vi också konstatera att den tunnhårige mannen dök upp (försenad förstås) och förgyllde förmiddagen med sitt allt trögare löpsteg.
Kunde med bara något minut kvar av träningen stå nere vid egna målet och njuta av Holmbergs rusch mot strukturmannen som slutade med att den gamle fick kapitulera. Tror också att jag själv kan ha fått en assist på det efterföljande målet.
Väl hemma blev det efterlängtad säsongspremiär för en kall öl på balkongen i solskenet.
I samma veva dök ett sms upp från magneten som bland annat innehöll raderna: "synd att man inte har flickvän".
Kan nog svara för både honom och mig när jag säger att vi mådde ganska bra i våra lyor just då.
Vidare gick färden sedan till nyss nämnde magnet för ett kortare stopp innan promenaden till pratmannen.
Hos den evigt unge i Haga var det mesta sig likt och hur kvällen med alla dessa alkoholhaltiga drycker fortlöpte kan ni säkert lista ut själva.
För egen del tog det roliga slut i samband med ett i efterhand väldigt förhastat uttalande i baren. Sökte efter det rådgivning hos magnet-mannen men jag tror vi kom fram till att situationen inte gick att rädda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0